mandag, november 13, 2006

Microsoft trækker i land

Topchef Jim Allchin fra Microsoft skabte en masse opmærksomhed til Microsoft ved at meddele at Windows Vista ikke får brug for et antivirus-program.

Jim Allchin trækker nu i land. "Nu trækker Jim Allchin i land »Min syv-årige søn kører Windows Vista, og helt ærligt har han ikke et antivirus-program på sin maskine. Hans maskine er låst med forældre kontrol, så han kan ikke downloade filer, med mindre det er fra steder, som jeg har sagt god for, og som jeg stoler fuldstændigt på. Det er lidt af en udmelding, og det kunne jeg ikke sige om Windows XP med Service Pack 2," sagde Allchin til BetaNews i sidste uge.

Yderligere siger Jim Allchin til BetaNews "Det er vigtigt for mig, at vores kunder bruger de rigtige sikkerhedsløsninger til den rigtige situation. Uanset om det er integrerede produkter, eller produkter man installerer senere".

Allchin fastholder dog, at han ikke tror, at hans søns computer får behov for et antivirus-program, indrømmede han dog, at de fleste brugere vil få brug for en form for antivirus-program.

Læs også: Vista ikke behov for virusbeskyttelse

Ingen kommentarer: